måndag 30 april 2012

Gott och blandat

Mitt möte med älgen i skogen igår känns lite fjuttigt i jämförelse med vad deltagarna på Tour d´Afrique är med om. Jag säger bara det, en dag vill jag med... Nu har de bara ca 2 veckor kvar av sin cykling från Kairo till Kapstaden. Carla som är en av deltagarna skriver målande på sin blogg om hur det är att cykla i Botswana och se alla elefanter. Läs här om du är nyfiken.: CarlabikesAfrika

Dags att titta i godispåsen. Vad väntar i veckan?
Måndag: 10 km distans
Tisdag: 16 km intervall, 4x3km med 3 minuters vila (rena semestern att få vila en stund mellan intervallerna, hehe)
Torsdag: 8 km distans
Lördag: 32 km, sista 10 km i tävlingsfart 5:42/km

Frågor på det?

Jag ligger ju hjälplöst efter en dag i schemat hela tiden, samtidigt som schemats tisdagsintervall passar väldigt bra att köra just imorgon tisdag istället för på onsdag. Får se hur jag kan passa in dagens distanspass som inte blev löpt idag och ta det någon annan dag istället. Just distanspassen känns inte helt nödvändiga att köra faktiskt. Förra veckan bytte jag ut ett sånt pass mot några cyklingar till/från jobbet istället.

Lördagens jätte-långa-lång-pass däremot får jag en lätt svett-känsla av. Himlarns vad långt alltså. Det lär ta upp emot 5 timmar innan jag är uppvärmd, färdigsprungen, utstretchad, duschad och klar. Får gå upp i ottan för att hinna med det för sen måste jag samla ihop mig och åka till Arlanda för att hinna med flyget till Turkiet. Det blir en veckas semester med goda chanser på löpning utan mössa och långkallingar. Helt galet alltså, jag upprepar: ingen mössa, inga långkallingar.

Men imorrn alltså, 16 km intervaller. Om du vill läsa en riktigt bra redogörelse för hur det känns att springa intervaller, läs Sirpas inlägg här: Sirpa springer igen

Vintern rasat......


Inga kommentarer: