söndag 18 mars 2012

Katt-dagar

Åååå nej, vaknade med halsont och nästäppa igår och trots C-vitaminkur och vila hann jag inte kurera mig till dagens lopp. Det var lika illa ställt imorse när jag vaknade så jag kunde glömma allt vad sjöar och 2 hette. Trist.

Istället har jag slöat mest hela helgen. Har bytt soffan mot fåtöljen mot TV-soffan mot sängen. Har vandrat likt katten däremellan och gjort det så bekvämt för mig som möjligt. Har rulllat ihop mig som en kanelsnäcka och tagit mig en slummer så snart det varit möjligt.

Det är så fruktansvärt tråkigt att var sjuk. Jag ska väl inte klaga eftersom jag lyckats hålla mig på benen så mycket i mitt liv, men jag får mig verkligen en tankeställare så snart febern sätter in eller halsontet bryter ut. Att få vara frisk betyder så otroligt mycket.

Jag fattar att jag kört på för hårt ett tag och det här är kroppens sätt att hissa varningsflagg. Jag har ju faktiskt hållit mig frisk rätt länge nu, men den senaste månaden har varit påfrestande och nu var det tydligen dags att vila, även om hjärnan inte tyckte detsamma.

Ingen störra fara skedd dock, det har varit rätt så angenämt att vila och nästäppan har gett med sig någotsånär. Det tar några dagar till så är jag förhoppningsvis frisk igen.



Herregud så snusförnuftigt det låter..... Jag har inte tid med det här, har ett marathon att träna inför. Snälla någon, gör mig frisk. NU!!!

Inga kommentarer: