lördag 3 mars 2012

En helt vanlig dag-före-Vasaloppsdag

Förväntansfull, glad och ovetandes kom jag fram till Mora tidigare idag.
Installerade mig i klassrummet i skolan och gick sen de tio minutrarna in på byn. Kollade in målområdet, fotade kyrkan och letade mig fram till ett fik för en latte.

Fixade med nummerlappsbytet och strosade runt ett tag på mässan och försökte ta in i atmosfären. Kändes fortfarande helt overkligt att jag imorrn ska åka Vasaloppet. När kommer insikten?

Har frågat alla om deras bästa tips och det bästa hittills är att inte göra sig nån brådska, "kvällen blir så lång annars" som hon sa, hehe.

Helst hade jag velat ladda med en biff och potatisgratäng, men det fick bli en pizza istället. Efter att ha sprungit några maror har jag kommit fram till att den bästa uppladdningen matmässigt är att inte konstra till det för mycket veckan innan. Det är bara att äta precis som vanligt. Vilket jag också har gjort.

Jag har mina kompisar apelsin-, och citrongel med mig i spåret imorrn. Liksom några energibars. Hoppas de räcker som batteriladdare.

Annars är det tidig sänggång som gäller. De andra i rummet har redan börjat snarka. Jag har satt klockan på ringning kl 3.15 (riktig tid) så det börjar bli dags att släcka nu.

Good night!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Lotta, Heja Lotta!!

Kram, a, m och n

Pier to pier sa...

Min bästa hejjaklack, nu något utökad:-) tack det hjälpte hela vägen