tisdag 14 maj 2013

Vad?

Vi åkte iväg till Mallorca på semester maken och jag. Resan bokades i januari och vi visste inte då hur trötta vi skulle vara på vinter och långkalsonger vid Valborg, och så här i backspegeln kunde resan inte ha kommit lägligare.

Från minusgrader på nätterna hamnade vi rakt in i sommarvärmen och också rakt in i ett cykelparadis. 

Det fullkomligen kryllade av cyklister över hela ön. Vi såg dem vid alla tider på dagen, på varenda typ av väg, ju fler desto närmare Alcudia eller Palma vi kom. De cyklade ute på den oerhört vackra landsbygden och de gav sig oförskräckt upp i de höga bergen. De låg som ett pärlband på vägen. Ja, se det var något att sukta efter. I ett annat liv kommer jag återvända dit och trampa mig igenom alla mil vi nu istället färdades med bil. 

Vi är ju liksom lite rastlösa av oss, så mellan lata soldagar på stranden sökte vi av ön medelst hyrbil och har nu full koll på varenda by, strand, utsiktsplats och korvmojj som säljer tysk currywurst. Känns tryggt på nåt vis.

Helt min semestervana otrogen klev jag ur sängen på morgonkvisten och fick till en milrunda redan innan frukost. Det har aldrig hänt förut och bådar gott inför sommarsemestern. Vanligtvis kommer jag helt ur rutinerna på semestern och får pliktskyldigast ihop ett eller två pass per semestervecka, men som sagt den här gången blev det andra bullar.

I alla fall tills vaden tyckte det var dags för semester så summa summarum hade det kanske varit bättre att vila den där veckan. Nåväl, nu tror jag vi har se semestrat färdigt och jag laddar som bäst inför den sista helgen då någon form av hård och långvarig träning ska utföras. Sen är det bara vila och uppladdning som gäller.



Inga kommentarer: