måndag 5 december 2011

Kraftprov

Jag hann precis byta däck på cykeln innan halkan slog till. Eller kan det vara så att det var mitt däcksbyte som framkallade minusgraderna? En liten människa med oanade krafter. Hehe. Jag har sett prov på mina övernaturliga krafter förr. Som vid förra sommarens fotbolls-VM t ex. Av alla matcher som spelades såg jag bara en enda minut och det var av finalen, och just i den minuten petade Spanien in bollen i mål. För mig kan sambandet inte bli tydligare....

Efter en lite lugnare träningsvecka drog jag igår till gymmet och körde hårt på löpbandet. Det var skoj men himla jobbigt. Körde fartökning som jag brukar de första 25 minutrarna, 5 min i varje fart, från 11,5-13,5 km/h. Därefter tre st tre-minutersintervaller i 14-fart med en minuts gång mellan intervallerna. Nånstans där höll jag på att storkna men klämde i några intervaller till fast i lägre fart,12,5-13. Gick lite till och krämade sen i allt vad jag pallade de sista 90 sekundrarna, 14,5. Milen gick på 52 minuter.

Det är säkert mycket som är fel i det upplägget, men det är himla kul att köra. Förutom att pressa upp pulsen till max och kämpa med andningen blir det allt annat än långtråkigt där på bandet. Hinner knappt ens fundera över vad som visas på TV-apparaterna. Igår var det skidor på ena skärmen och så nästan samma skidor på andra skärmen och så nåt med vilda djur på skärmen i mitten. Inget av det krävde särskilt mycket tankekraft för att hänga med. Fast hade det nu varit hockey istället och Djurgården spelade skulle jag nog behövt plocka fram mina andra krafter för att hjälpa dem på traven. De verkar behöva det.

Inga kommentarer: