onsdag 15 juni 2011

Hon bara förbereder sig

Jag nördar runt på cykelbloggar och cykelforum (www.cykla.se) för allt vad jag är värd och hittar det ena användbara tipset efter det andra. Jag dras med i entusiasmen inför Vätternrundan och börjar känna mig riktigt laddad. Det är verkligen Internet i sitt esse! Hur gjorde man förr? Ringde nån? Eller läste en artikel? Herregud så trist.

Här t ex hittade jag några regler att hålla sig till: The Vätternrundan rules

Och så lite matnyttigt om vilken kadens som är mest energisnål för kroppen (låt dig inte avskräckas, jag behövde läsa texten en fem-sex gånger sådär för att fatta på riktigt. Fast kanske inte allt ändå...): Over the hills blogg

Tror inte jag sagt det förr men jag älskar kartor. Det är något alldeles särskilt med dem. Kan försjunka mig helt i dem hur länge som helst. Där finns så mycket kodspråk som när man väl lärt sig det öppnar dörren till en ny värld.

Här är en perfekt karta för Vätternrundan, dessutom med markerade punkter till alla stopp. Jag kommer se till att ha en detaljerad karta med mig på cykeln: Banans profil

För övrigt ser fredagens och lördagens planeringen ut såhär:
11.00 avfärd (den lilla hejjaklacken (endast brorsan) skjutsar snällt till Motala)
14.00 ankomst Motala
14.00-18.00 registrering, inköp cykellyse, inköp annat skojjigt, folkvimla, käka
18.00 se de första köra iväg
18.15-00.30 chilla, sova, packa iordning, förbereda
00.31-00.43 i startfållan
00.44 start
00.45-04.43 rulla på hur lätt som helst, se solen gå upp över Vättern. Brorsan tittar fram i Jönköping och hejjar på
04.44-08.43 rulla på rätt så lätt
08.44-12.43 rulla på inte så lätt längre
12.44-15.44 rulla på inte alls så lätt längre, ont i rumpan
15.45 rulla i mål
15.46-17.59 njuta, njuta, njuta
18.00 bli upphämtad av hejjaklacken och skjutsad hem

Mitt startnummer är 239984 och om du vill följa mina tider från Starten - Gränna - Bankeryd - Hjo - Aspa - Medevi - Målet kan du skicka ett sms med texten VR 239984 (mellanslag mellan R och 2) till 72700 (kostar 30 kr).

Inga kommentarer: