måndag 26 maj 2014

Under en korkek

Första feberfria dagen idag men snuvan sitter fortfarande i. Även om jag kan verka tålmodig, så känner jag mig som matadoren i tjuren Ferdinand. Jag vill stampa med foten och slänga mig på golvet och grina, slita mitt hår och riva sönder mina kläder. Ghaaa!!

Men likt Ferdinand tar jag det hela med ro och förbereder mig så gott det går. Jag planerar att komma till start och kan i värsta fall ställa in ända fram till kl 12 på lördag. "Idiotiskt att starta" säger säkert en del, "Det kommer aldrig att gå" säger kanske andra. Själv är jag lite nyfiken på hur jag kan prestera under de här förhållandena. Lite för lite träning och förkylning strax inpå. Hur mycket påverkar det resultatet?

Vad är vad i ett marathonupplägg? Träningsbakgrund och marathonrutin/intervaller och långpass/vila och mental förberedelse. Vad händer om en del saknas? Vilket mål ska man sätta upp?

För en gångs skull ställer jag faktiskt upp med en hel kropp och vad innebär det jämfört med några tidigare maror då jag haft problem med vaden? Såna frågor är jag nyfiken att få svar på.

I forumet på jogg.se behandlas dagsformen inför maran och där finns en hel del löpare som befinner sig i samma situation som jag och som också söker svar på sina frågor. Vad svarar då de som har erfarenhet, som har gjort det förr? Jo, de säger allt från att: - det gick hur bra som helst till det gick hur dåligt som helst. Inte blir man klokare av det inte.

Först tidigast på onsdag kommer jag testa formen och till dess får jag förbereda såna saker som inte har med träning att göra. Som att klippa tånaglarna till exempel. Och kolla in väderleksrapporten. Det verkar blir regn minsann.

I övrigt så sitter jag här, under min korkek och luktar på blommorna.

Inga kommentarer: