tisdag 30 augusti 2011

Ge hösten en chans!

Redan förra måndagen kunde jag på min väg till första jobbdagen checka av några av mina favorit-medtrafikanter som jag skrev om i det här inlägget. Det var springande farbrorn och mannen med palestinasjal, fast nu i vit dress och hatt, liksom mannen med shortsen och tidningen. Dessutom mötte jag min tidigare arbetskollegas dubbelgångare som cyklat i motsatt riktning i drygt ett år nu. Honom måste jag nästan försöka stoppa snart för att be att få ta ett kort av och visa min fd kollega. Jag saknar dock några kompisar, bl a kvinnan med Pärlan, papegojan, som hon har på styret. Men jag känner tillförsikt, de lär dyka upp framöver.

Det jag däremot skulle vilja se mer av i höst när vädret börjar kärva, är alla er andra som nu är ute och joggar eller cyklar men som försvinner inomhus så snart det står höst i almanackan. Jag vill uppmana er alla att hålla i den goda vanan ni arbetat in under sommaren. Hösten är för bra för att avstå utomhusträning från, men det gäller att förbereda sig mentalt på att det blir mörkare, höstruskigare. Det har blivit dags att införskaffa diverse nödvändiga kläder, handskar och mössor.

Tursamt börjar väl cykelrean snart, så det är verkligen läge att passa på att köpa en bra cykel som du kan ha hela hösten och kanske till och med i vinter. Mina bästa transportcykeltips kan du läsa här.

Så upp med hakan. Håll i, håll ut och ge hösten en chans!

Inga kommentarer: