onsdag 9 januari 2013

Bag-life

Så nöjd jag var i måndags efter det att jag packat min väska som skulle möjliggöra de första veckodagarnas träning.

Hör och häpna: i väskan fanns två ombyten kontorskläder, en dunjacka ifall jag skulle behöva gå ut en sväng under dagen, en dator + strömsladd och dessutom ett ombyte för danspasset jag tänkte pigga upp mig med på måndagkvällen. Därtill fanns två matlådor för de kommande två dagarna. Allt i denna lilla väska.

Det är så klädlogistiken fungerar och gör så att jag slipper springa med ryggsäck.

Nå, nu rådde inte den fulländade logistiken på den stackars vikarien som höll i danspasset i måndags kväll. Efter 15 minuter med-dans(läs gympa)uppvärmning, utan en enda höftvickning eller handklapp förstod jag hur resten skulle te sig och jag smög mig ut ur lokalen och tog mig hemöver istället Synd på så rara ärtor när man väl gjort sig besväret att ta sig till gymmet osv. Samtidigt vet jag att hon hade en nästan omöjlig uppgift. Danspassen med Jocke är magiska och de stackare som vikarierar för honom genomlider samma navelfarning som vikarier jag hade under skolgången. Med skillnaden att jag nu kan välja att kliva ur "klassrummet" om vikarierna inte håller måttet, vilket är väldigt befriande.

Nåväl, avbrutet danspass till trots så fick jag användning för allt i logistikväskan och imorrn står den packad på nytt. Det vankas boxning imorrn kväll och sedan morgonlöpning på fredag morgon.

Inga kommentarer: