torsdag 24 januari 2013

40 grader kolörtvätt

Jag har hamnat in i den berömda torktumlaren, det snurrar utav bara sjutton och jag försöker febrilt få ut handen för att komma åt stoppknappen. Eller som det gamla talesättet säger: "Det är mycket nu". Kallt är det också och inte mycket tränat har det blivit sista tiden heller.

Desto mer ägnas tanken åt träning och kommande lopp. Det finns inget som hjälper så bra mot träningsabstinens som att just få tänka på träningsupplägg, träningsrundor och drömma om lopp man troligen inte kommer köra.

Fick jag önska skulle tävlingskalendern de närmaste månaderna se ut så här:
  • Vasaloppet 3 mars (kommer inte ske..)
  • Barcelona marathon 17 mars (kommer inte heller ske..)
  • Två sjöar runt 17 mars (kommer kanske ske)
  • Alla deltävlingar i Ursvik Xtreme april/maj/juni (kommer förhoppningsvis i alla fall springa en eller två av dem)
  • Kungsholmen runt 4 maj (det vore ju superroligt att ha chans på två personbästa inom en månad)
  • Stockholm marathon 1 juni (jajamänsan, här ska springas för kung och foserland)
  • Vätternrundan 14 juni (man vet aldrig, suger på den karamellen ett tag till)
  • Vansbrosimningen 7 juli (om inget annat kommer i vägen blir det simning, vill göra klassikern komplett även om det inte varit min avsikt från början, men nu när jag ändå gjort de andra tre loppen kan jag lika gärna åka till Dalarna och simma i mörka vatten nån timme)
  • Cykelvasan 17 augusti (det vore himla skoj men jag har ingen startplats, fast sånt brukar lösa sig, oftast säljs det ut platser på Blocket i takt med att folk som anmält sig kastar in handduken)
Medan andra drömmer sig bort till en sandstrand med vajjande palmer och stark sol planerar jag vinterns träningsupplägg i minsta detalj. Mitt gymkort går ut i nästa vecka och jag funderar på att byta till samma gym som sonen går på. Där finns inte så många gruppträningar men desto fler vikter och maskiner att lyfta och dra i. Kanske blir det nåt sånt här typ:
  • Måndag, pendlingscykling 1+1 mil och styrketräning 1 timme
  • Tisdag, intervallpass morgon + distanspass kväll, totalt 2 mil
  • Onsdag, pendlingscykling 1+1 mil
  • Torsdag, pendlingscykling 1+1 mil och styrketräning 1 timme
  • Fredag el lördag, långpass 2-2,5 mil
  • Söndag, vila
Men, vad är väl en bal på slottet. Torktumlaren snurrar på ytterligare några dagar så jag får fortsätta drömma tills den stannat.

Älskar rött

Inga kommentarer: