fredag 28 september 2012

Morgonstund har regn i mund

Idag jobbar jag hemma. Kontoret ska flyttas idag och jag har ingen plats att sitta vid. Det är bra att kunna sitta hemma ibland och jag gör det någon gång då och då när jag behöver grotta ner mig i nån arbetssyssla som kräver extra koncentration.

Men att sitta hemma har oftast en direkt påverkan på veckans träningsmängd. Det händer aldrig att jag ger mig ut på cykeln i ottan för att landa hemmavid en halvtimme senare.
Det blir ingen löprunda heller. Istället myser jag runt i hemmet den tid jag annars skulle ägna mig åt att transportera mig till jobbet. Slår igång tvätt-och diskmaskinerna, tar en lite längre fika och sätter sen igång med jobbet vid 8.

Imorse vart det andra bullar. Full av energi efter att nu äntligen verka vara återställd (Gud eller nån, låt det vara sant) och ha gått på två härligt uppiggande pass på gymmet (dans i onsdags och boxning igår) ville jag inte missa morgonstunden. Klart mör efter boxningen fick det bli en återhämtande promenad så strax före sju trotsade jag regnet och vandrade iväg runt flygfältet.

Det blev en fin start på en förhoppningsvis bra dag, förlovningsdag och Stora-Lennart-dagen som det är.

Här är ett axplock från hur det såg ut .

Inga kommentarer: